Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ

Το χιούμορ, αντίδοτο κατά του πανικού | Κόσμος | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε ο Καθηγητής Ιατρικής και Πρύτανης του ΕΚΠΑ Θάνος Δημόπουλος, στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, αναφορικά με την αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στη χώρα μας, καθώς επίσης αναφέρθηκε και στην «λανθάνουσα περίοδο» του κορωνοϊού και πως επηρεάζει την ανίχνευση των κρουσμάτων.
Αρχικά τόνισε: «γνωρίζουμε ότι ο ιός ήταν και παραμένει εδώ και με την αυξημένη κίνηση και τον συγχρωτισμό είναι επόμενο ότι θα έχουμε έναν αυξημένο αριθμό κρουσμάτων. Επίσης κάποιος ασυμπτωματικός μπορεί να περάσει από τη πόλη να μείνει λίγες ώρες, να φύγει και να αφήσει πίσω του ενδεχομένως κάποιες επαφές που θα εκδηλώσουν με λίγα ή με περισσότερα συμπτώματα τον ιό αυτό. Είναι μια δύσκολη κατάσταση δεδομένου ότι ο ιός αυτός έχει μεγάλο χρόνο επώασης που εμποδίζει τον έγκαιρό εντοπισμό των κρουσμάτων και το άλλο το σημαντικό είναι ότι ευτυχώς σε σημαντικό βαθμό δεν δημιουργεί συχνά συμπτώματα ή έχει πολύ λίγα συμπτώματα. Αυτά όμως εμποδίζουν τον σβήσιμο μια επιδημίας».
Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στα πάρτι και τους συνωστισμούς εξηγώντας ότι: «είναι σαφές ότι τέτοιες δράσεις είναι οι πιο επικίνδυνες διότι συγκεντρώνονται πολλά νεαρά άτομα τα οποία γνωρίζουμε ότι όταν έχουν μολυνθεί από τον κορωνοϊό είναι κατεξοχήν ασυμπτωματικά επομένως μπορεί κάποιος να είναι ασυμπτωματικός και να μεταδίδει. Το δεύτερο που γνωρίζουμε είναι ότι οι συνθήκες μετάδοσης με τόσο μεγάλο συνωστισμό αλλά και τραγούδι, φωνές, γέλια, είναι ακόμα μεγαλύτερες διότι η εκπομπή των μικρών και μεγάλων σταγονιδίων με τα οποία μεταδίδεται ο νέος κορωνοϊος είναι ακόμα πιο έντονη»
Προσθέτοντας τόνισε: «έχουν καταγραφεί στην διεθνή βιβλιογραφία περιπτώσεις υπερμετάδοσης στο εξωτερικό από τέτοιες εκδηλώσεις ενώ επισημαίνει ότι για αυτά τα άτομα μετά δεν μπορεί να γίνει ιχνηλάτηση των επαφών τους. Θα μετακινηθούν σε όλο το νησί ή το μέρος και μετά πολύ πιθανό να πάνε και στο σπίτι τους και ξέρουμε ότι ο ιός αυτός έχει μια “μεγάλη λανθάνουσα περίοδο” δηλαδή από την στιγμή που θα εκτεθεί κάποιος στον ιό έως ότου εκδηλώσει τα συμπτώματα συνήθως είναι 5-7 μέρες αλλά μπορεί να είναι μέχρι και 2 εβδομάδες».
Όσο αναφορά τα πανηγύρια και το αν θα πραγματοποιηθούν φέτος, ο ίδιος δήλωσε πως πως υπάρχει επιτροπή που συμβουλεύει τους αρμόδιους φορείς και η απόφαση που θα παρθεί βασίζεται στην ανάλυση των δεδομένων των προηγούμενων μερών και βδομάδων καθώς επίσης και σε μαθηματικά μοντέλα τα οποία μελετώνται από ειδικούς επιστήμονες που με βάση τα στοιχεία που έχουμε σήμερα μπορούν να κάνουν μία πρόβλεψη για την εξέλιξη της πορείας της πανδημίας και την πιθανή αύξηση των κρουσμάτων.
Μεσαίωνας: 
Μια ματιά στις επιδημίες του Μεσαίωνα -Oι άνθρωποι που χόρευαν ...
Το γέλιο κατά τον Μεσαίωνα βρισκόταν στο κατώφλι όλων των επίσημων σφαιρών της ιδεολογίας και όλων των επίσημων, αυστηρών μορφών της ζωής και της κοινωνίας. Το γέλιο εκτοπίστηκε απ’ την εκκλησιαστική λατρεία, απ’ τη φεουδαλική-κρατική τάξη, απ’ την κοινωνική εθιμοτυπία και απ’ όλα τα είδη της υψηλής ιδεολογίας. Η επίσημη μεσαιωνική κουλτούρα χαρακτηριζόταν από έναν τόνο μονόπλευρης σοβαρότητας. Το ίδιο το περιεχόμενο της μεσαιωνικής ιδεολογίας, με τον ασκητισμό της, με τη σκοτεινή προνοιακότητά της, με τον κυρίαρχο ρόλο που έπαιζαν σε αυτή κατηγορίες όπως η αμαρτία, η εξιλέωση, τα βάσανα, και ο ίδιος ο χαρακτήρας του φεουδαλικού καθεστώτος, το οποίο εξαγιαζόταν απ’ αυτή την ιδεολογία, με τις μορφές ακραίας καταπίεσης και εκφοβισμού που εφάρμοζε, καθόρισαν αυτό τον εξαιρετικά μονόπλευρο τόνο, την παγερή, απολιθωμένη σοβαρότητά του. 
Η σοβαρότητα είχε καθιερωθεί ως η μοναδική μορφή για την έκφραση της αλήθειας, του καλού και γενικά όλων των ουσιαστικών, σημαντικών και σπουδαίων. Ο φόβος, η ευλάβεια, η ταπεινότητα κ.λπ. ήταν οι τόνοι και οι αποχρώσεις αυτής της σοβαρότητας. Ήδη ο πρώιμος χριστιανισμός (κατά την αρχαία εποχή) καταδίκασε το γέλιο. Ο Τερτυλλιανός, ο Κυπριανός και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος κήρυξαν ενάντια στις αρχαίες παραστατικές μορφές, ειδικά ενάντια στον μίμο, ενάντια στο μιμικό γέλιο και στα αστεία. Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος δήλωνε απερίφραστα ότι τα αστεία και το γέλιο δεν προέρχονται απ’ τον Θεό αλλά απ’ το διάβολο· στο χριστιανό αρμόζουν μόνο η διαρκής σοβαρότητα, η μετάνοια και η θλίψη για τις αμαρτίες του.
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ  ΟΠΩΣ ΣΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΟΙ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΜΗΧΑΝΕΥΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ  ΝΑ ΧΑΡΟΥΝ  ΝΑ ΓΕΛΑΣΟΥΝ  ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ  ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.  ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΣΟΥ ΠΡΟΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ  ΤΗΝ ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΑΡΩΣΤΕΙΕΣ ΤΟΥ.  ΣΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΥΠΗΡΧΕ Ο Η ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ  ΝΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΟ ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΓΕΛΑΣ ΝΑ ΧΑΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΕΙΣ  ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΚΟΛΥΣΕΙΣ ΚΟΡΟΝΟΙΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΩΝ 
 ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ ΜΟΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΚΑΛΕΙΤΟ Ο  ΚΑΘΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ  ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ  ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΠΛΗΡΩΜΕΝΟΣ  ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ  ΛΕΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ  . ΕΝΩΣΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΚΑΙ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ.